Dit vak gaat over de zakelijke kant van design, hoe gaat het er in het zakenleven aan toe en wat heb je nodig om een succesvol bedrijf te runnen? Een goede gebruikerservaring gaat namelijk niet alleen over het product, maar ook over de distributie, follow-up, recycling, etc. Een methode om alle contactmomenten tussen bedrijf en klant te analyseren is het “360° Touch Point Wheel”. Als je al die momenten op een rijtje hebt, dan kun je ze als bedrijf ook beïnvloeden, of ontwerpen, om zo tot een holistische ervaring te komen.
De opdracht in dit vak is het analyseren van een bestaand bedrijf: Wat zijn haar krachten en zwakheden? Welke contactmomenten tussen klant en bedrijf kunnen beter? Vervolgens wordt er een design rapport geschreven worden voor een derde partij, een fictief bureau, dat deze zwakheden aan gaat pakken. Dit rapport bevat onder andere een strategisch raamwerk, dat beschrijft hoe te werk te gaan. Als een groep hebben we gewerkt aan een analyse en rapport over SONOS, een bedrijf in draadloze Hi-Fi systemen. Dit rapport is hier in te zien.